Activiteiten

KVOO

Kring West-Vlaanderen

1976 - 2016

Reknr : BE86 0017 8393 2050

kvoo.wvl@gmail.com



 







Reis CORSICA - 2021


Er kunnen  sfeerbeelden worden genomen tijdens de activiteit, deze kunnen ook gebruikt worden voor verslaggeving in het IB en op de website, zij die dit NIET wensen, gelieve de organisator op de hoogte te brengen.. : Zie ook Info privacy verklaring
















Aan de leden van de KVOO Kring West-Vlaanderen


De Voorzitter en de leden van de Raad van Bestuur hebben het genoegen U en uw echtgenote/partner uit te nodigen op een 8-daagse natuur/cultuur reis “Dwars door Corsica” van 15 tot 22 septemberi 2021.

Deze reis is een update van de 8-daagse reis naar Corsica die we met succes georganiseerd hebben in mei 2000 met 27 deelnemers.

Corsica is na Sicilië en Sardinië het grootste eiland in de westelijke Middellandse Zee en staat garant voor een van de meest complete reizen: pittoreske stadjes en charmante dorpjes, een prachtige natuur, onvergetelijke schitterende panorama’s, legendarische bergtoppen, adembenemende rotsen, oude vestingen, een wijncultuur, een eigen taal en een traditioneel lekkere lokale keuken.

We logeren op basis van half pension 4 nachten in het 4*Hotel Bartaccia in Propriano in Zuid Corsica en 3 nachten in het 4* Hotel Mercure Bastia/ Biguglia in Noord Corsica.


Het voorlopig programma, mogelijk nog onderhevig aan kleine wijzigingen, vindt U in bijlage..


Aantal deelnemers: Max: 25 Uw vrienden zijn steeds welkom, voorrang wordt verleend aan de leden van

KVOO Kring West-Vlaanderen en leden KVOO.


Transport: - transfer bus Oostende ---- Brussel Luchthaven en terug - rechtstreekse vluchten met TUIFly heen: 15/09/2021 BRU - AJA Flight 3601 13u20--- 15u30

terug: 22/09/2021 AJA - BRU Flight 3602 16u10--- 18u20

wijzigingen aan het vluchtplan steeds onder voorbehoud

- transfer bus luchthaven Ajaccio---hotel en terug


Deelnameprijs: +/-2115 € per persoon bij 19 deelnemers

Single: een supplement van 465 € voor het volledig verblijf.

De prijs kan eventueel nog worden aangepast en dit afhankelijk van het aantal deelnemers, evenals mogelijke fuel-toeslagen door duurdere- of goedkopere olie.


Inbegrepen:

* vervoer heen en terug Oostende-Brussel Airport met autocar uitgerust met

dvd, toilet, airco en minibar

* de rechtstreekse lijnvlucht heen en terug in economie naar Ajaccio

* 7 overnachtingen op basis van half/pension in een 4* hotel * zeer bekwame Nederlandstalige begeleider gedurende de volledige 8 dagen

* een Nederlands/Franstalige lokale Corsicaanse gids van dag 1 tot dag 8

* transport ter plaatse met autocar uitgerust met dvd, toilet, airco en minibar voor alle bezoeken en excursies.

* prijzen gebaseerd op de prijzen gekend in april 2021

* alle vermelde excursies en transfers

* rondleiding in toeristisch treintje in Bonifacio

* de boottocht “ Grottes et Falaises” in Bonifacio

* bezoek aan een wijndomein cave en wijnproeverij

* de inkomgelden voor het bezoek aan Werelderfgoed Prehistorische Site Filitosa

* 1 gratis persoon in halve Twin.

* Quiet Vox Systeem

* infomeeting met hapje en drankje en documentatiemap per kamer

* bewaakte parking in de Marinekazerne Bootsman Johnson.

* dranken bij de avondmalen in Hotel Mercure Bastia/Biguglia


Niet inbegrepen:

* Full Option Verzekering 3,6 € per persoon per dag

* lunches tijdens de 8 dagen

* dranken en persoonlijke uitgaven

* dranken avondmalen in Hotel Bartaccia

* de lokale fooien (gidsen, chauffeurs, hotel …)

NB: deze kosten worden door de organisator vereffend met de gratis reis.


Organisator: Armand Cuffez Tel: 059/50 01 48 Gsm: 0478/200011 @: armand.cuffez@telenet.be


Er zijn reeds 17 deelnemers, nl: Allemeersch (2), Beyens (1), Claeys Darline (1), Cuffez (2) Debeuf (2), Haghebaert (2), Kustermans (2), Van den Broucke (2),  Van Zeebroeck Andrée (1), Heyvaert (2)


Alle inlichtingen over deze reis kan je vinden op de website: www.kvoo-wvl.be .


Gelieve het aanmeldingsformulier in bijlage vóór 28 april terug te willen sturen of te e-mailen naar

Armand Cuffez, Vredestraat, 32, 8400, Oostende.

Er worden sfeerbeelden genomen tijdens deze activiteit, deze kunnen gebruikt worden voor verslaggeving in het IB en op de website.


NB: indien door de Corona situatie deze reis niet doorgaat wordt ze verplaatst naar mei 2022.


We hopen talrijke deelnemers te mogen noteren voor deze uitzonderlijke natuur/cultuur reis.



Johan Van den Broucke Secretaris

Danny De Cock  Voorzitter



Aanmeldingsformulier


REIS “DWARS DOOR CORSICA” VAN 15 TOT 22 september 2021 (Ingevuld terugbezorgen aan A. Cuffez, Vredestraat, 32, 8400-0ostende)


Naam en Voornaam: .......................................................................................

Gelieve de naam en voornaam te vermelden die op uw identiteitskaart vermeld staan.

Adres:................................................................................................................

Geboortedatum: …………………………….

Telefoon:.................................. Gsm: .............................................

Email adres: ……………………………………………….


Ik schrijf mij in voor de reis van 15 tot 22 september 2021.

-Ik wens te logeren in een Double kamer ( één groot bed) (1)

-Ik wens te logeren in een Twin kamer (twee enkele bedden) (1)

-Ik wens te logeren in een Single kamer


Ik zal vergezeld zijn van (1):

Naam....................................... Voornaam....................................

Gelieve de naam en voornaam te vermelden die op uw identiteitskaart staan.

Geboortedatum: ……………….


In geval van nood bellen (U bent verplicht dit in te vullen)

Naam:....................................... Telefoon:............................................................


Ik wens een “Full Option Verzekering” ja////neen (1)

Ik wens mijn auto te parkeren in de Marinekazerne, 3de en 23ste Linieregimentsplein in Oostende.

Merk: .................... Plaatnummer.....................


Ik heb kennis genomen van de “Bijzondere reisvoorwaarden voor reizen KVOO Kring West-Vlaanderen” vermeld in bijlage B & 4 van het RIO (Reglement inwendige orde van de Kring), waarvan kopie in bijlage.

Ik stort, vóór 1 mei 2021, het voorschot van 525 € per persoon op Rekeningbenaming: FV KVOO Kring W-Vl; IBAN BE86 0017 8393 2050; BIC: GEBABEBB

Ik zal het saldo voor mijn deelname op dezelfde rekening storten vóór 10 augustus 2021



Datum: ..../..../ 2021 Handtekening:.....................................

    1. Schrappen wat niet past




    1. Bijzondere reisvoorwaarden voor reizen KVOO Kring West-Vlaanderen

    2. 1.Verbreking door de reiziger voor meerdaagse groepsreizen per vliegtuig, trein of autocar.

    3. De reiziger kan te allen tijde het contract geheel of gedeeltelijk verbreken mits het vergoeden van de schade die de reisorganisator lijdt ten gevolge van de verbreking. Daarnaast zijn de wijzigingskosten aangerekend door het reisbureau altijd verschuldigd evenals een forfaitaire administratieve kost van 10€ ten voordele van de Kring. Indien de reiziger het contract verbreekt wegens een aan hem toe te rekenen omstandigheid waarbij hij geen beroep kan doen op zijn annuleringsverzekering, wordt de schade die de reisorganisator lijdt ten gevolge van de verbreking gelijkgesteld aan de totale meerprijs die gevraagd wordt aan de andere deelnemers ingevolge de vermindering van het totaal aantal deelnemers.

    4. Bij annulering door de reiziger waarbij de annulering te wijten is aan een omstandigheid waarbij de reiziger beroep kan doen op zijn annuleringsverzekering, wordt in principe geen schadevergoeding gevraagd..

    5. Wanneer de reiziger zijn reis overdraagt aan een derde, die echter moet voldoen aan alle voorwaarden van de reisorganisator, ontstaat er in principe geen meerprijs en is er dus ook geen schadevergoeding verschuldigd.

    6. OPGELET

    7. Vliegtuig tickets voor reguliere vluchten worden uitgeschreven bij boeking en worden niet terugbetaald.

    8. De aan derden verschuldigde sommen zoals de bedragen betaald voor de verzekeringspremies, toegangsgelden van shows, musicals, theaters e.d. blijven integraal verschuldigd.

    9. 2. Annulering door de reiziger voor daguitstappen georganiseerd door het Bestuur

    10. In geval van annulering door de reiziger wegens een aan hem toe te rekenen omstandigheid, zullen de annuleringsvoorwaarden geval per geval behandeld worden door de Raad van Bestuur.


PROGRAMMA DWARS DOOR CORSICA 15-22 SEPTEMBER 2021



Dag 1 OOSTENDE---BRUSSEL---AJACCIO----PROPRIANO


Rechtstreekse vlucht Brussel-Ajaccio, TUIfly Flight 3601 13u20--- 15u30.

Ajaccio hoofdstad van Corsica, bedwelmende en innemende stad, ook keizerlijke stad wegens de talrijke herinneringen aan Napoleon Bonaparte (1769) is de ideale plaats om met een rondreis op Corsica te starten.

Verkenning van de stad met bus en geleid bezoek aan de oude stad, Place Austerlitz, Plage Saint François, Eglise Saint-Erasme, Place de Gaulle, Cathédrale, Maison Bonaparte , Statue Paoli, Citadelle, Place Foch, Hotel de Ville.

Transfer naar het 4* Hotel Bartaccia.

12, Quartier Bartaccia-Route de la Corniche, 20110, Propriano Tel: +33 4 95 76 01 99

Avondmaal en overnachting.


Dag 2 PROPRIANO---FILITOSA--- SARTENE---PROPRIANO


Na het ontbijt bezoek aan de Werelderfgoed Site Préhistorique Filitosa, een archeologische vindplaats op een rotsachtige heuvel die een goed overzicht geeft over de vroegste geschiedenis van Corsica (70 Menhirbeelden).

Verder naar het “Domaine Viticole Sant’Amettu” in Olmeto voor bezoek aan de cave en proeverij.

Vertrek naar Sartene, ”De meest Corsicaanse stad van Corsica” volgens Prosper Mérimée, heeft veel van haar oude karakter bewaard. Stad draagt label Ville d’Art et d’Histoire.

istoire

Vrije lunch en rondleiding door het historisch gedeelte.

Terug naar het hotel voor avondmaal en overnachting.


Dag 3 PROPRIANO---ROCCAPINA---BONIFACIO---PROPRIANO


Na ontbijt vertrek naar ROCCAPINA. De Col de Roccapina biedt een mooi uitzicht op de

Golfe de Roccapina en de “Rocher du Lion”, een monumentaal natuurlijk beeldhouwwerk met links daarvan “een bijzondere rots in de vorm van een olifant”.

Verder naar Bonifacio, een op en top Corsicaans stadje helemaal in het Zuiden van het eiland. Met haar spectaculaire locatie bovenop indrukwekkende 60m hoge kliffen is het meteen ook één van de mooiste plekjes. Geleid bezoek aan de haven.

Indien de weersomstandigheden gunstig zijn, boottocht “ Grottes et Falaises” –1 uur.

We varen in de “Grotte du Sdragonata”, langs de “Grotte St Antoine”, rond de “Gouvernail de Corse”. We zien de witte kalk falaises van 60m hoog, de “Puits de Saint Barthélémie” en de beroemde “Escalier du Roi Aragon”(187 treden).

Vrije lunch in de haven.

Vanuit de haven met toeristisch treintje naar de bovenstad en rondleiding in de oude stad met middeleeuwse sfeer en oudste citadel van Corsica.

Vrije tijd voor een wandeling of shopping.

Vrij bezoek aan de “Cimetière Marin”, heel indrukwekkend, mooi met kleurrijke mozaïeken kapelletjes en zicht op zee.

Vrij bezoek aan de “Gouvernail de la Corse”.

Met treintje terug naar de haven.

Vertrek naar hotel voor avondmaal en overnachting.


Dag 4 PROPRIANO—SAINTE-LUCIE-DE-TALLANO---COL DE

BAVALLA---PORTO-VECCHIO---PROPRIANO


Na het ontbijt vertrekken we langs de vallei van de Rizzanèse omhoog.

Fotostop aan de brug “Spin a Cavallu”, mogelijks uit de Pisaanse periode, misschien de beroemdste ahornhouten Genuese brug. We verkennen Sainte-Lucie-de-Talano en rijden door via Levie en Zonza naar de Col de Bavella (1596 m).

De bergpas is uitgesneden in een lange, hoge bergkam en wordt gemarkeerd door een kruis en het standbeeld van onze Lieve-Vrouw-ter Sneeuw op een voetstuk vol votief geschenken. De “Aiguilles de Bavella” (1218m) rijzen loodrecht voor u op, ze vormen een bizar en grillig landschap.

Via Zonza en het Ospedale Massief naar Porto-Vecchio, op twee na grootste stad van Corsica.

Vrije lunch in Porto-Vecchjo.

Geleid bezoek aan de stad. We komen langs de Johannes de Doper kerk en de Citadel met de Genuese Poort uit de 16de eeuw, vanwaar we een mooi zicht hebben op de plezierhaven de zoutpannen en de baai.

Terug naar het hotel voor avondmaal en overnachting.


Dag 5 TRANSFER ZUID-NOORD CORSICA


PROPRIANO---AJACCIO---PIANA/PORTO---EVISA---PONTE- LECCIA---BIGUGLIA


Na ontbijt vertrek naar Piana via Ajaccio en Cargèse(uitzichtpunt Punta Molindino).

Bezoek met bus en prachtige kalme wandeling (1.2km) in de Calanques.

De Calanques, een van de mooiste natuurtaferelen uit het mediterraan gebied,

verrassende door erosie gevormde roze granieten beeldhouwerken. Dit chaotisch landschap is van een wonderlijke unieke schoonheid, beschermd Unesco Werelderfgoed.

Werkelijk het mooiste stukje Corsica, geweldig impressionant en het laat een blijvende indruk na.

Vrije lunch in restaurant in Ola.

We rijden terug naar ons hotel via D84 die het hart van het eiland doorkruist van Porto in het Westen naar Bastia in het Oosten. We rijden langs Evisa, Forêt d’AÏtone, het prachtige Forêt de Valdu-Niellu dat deel uitmaakt van het grootste bos van Corsica het Parc Naturel National met de mooiste Corsicaanse dennen (sommigen 38 m hoog en een omtrek van 5 m), verder door de bergengte van de Scala di Sta Regina die de steenwoestenij van de Niolo doorloopt en een van de wildste en beroemdste van het eiland is. Voorbij Ponte-Leccia maken we een Fotostop aan de brug Nuovo Punto.


Installatie in 4* Hotel Mercure Bastia Biguglia

Route d’ Ortale, 20600 Bastia/Biguglia. Tel: +33 495 349610

Avondmaal en overnachting in het hotel.


Dag 6 EXCURSIE RONDRIT CAP CORSE

BIGUGLIA ---BASTIA---ERBALUNGA---MOULIN MATTEI----PINO

--NONZA---PATRIMONIO---BASTIA---MONSERRATO---BIGUGLIA


Na het ontbijt vertrek voor een Corsicaanse topper: het Noordelijk schiereiland dat als een vinger in zee naar het Noorden wijst: Cap Corse, dat omzoomd is door de typische ronde wachttorens uit de Genuese periode en door kleine vissershaventjes. Het gebied bezit de meest ongerepte landschappen van Corsica, te bewonderen langs de prachtige route die zich nederig een weg baant tussen de kuststrook en het schistgebergte.

In Bastia, hoofdstad van de Haute Corse en tweede grootste stad van Corsica, bezoeken we de Terra-Vecchia, de benedenstad, vanaf de Place Saint Nicholas, Place du Marché …. Verder naar de Oude haven en de Terra-Nova.

We vervolgen onze rit met een bezoek aan Erbalunga met de Monte Stello, Macinaggio, , kleine wandeling naar de Moulin Mattei (350m vanaf de Col de la Serra).

Vrije lunch in Pino.

Verder naar Nonza met haar zwart strand, Patrimonio en de Col de Téghime (536m) waar we een uitzicht hebben op zowel de oost- als de westkust.

We vervolgen met een bezoek aan de interessante Eglise de Scala Santa in Monserrato.

Terug naar ons hotel voor avondmaal en overnachting.



Dag 7 BIGUGLIA---MURATO---ST FLORENT---DESERT DES AGRIATES---ILE ROUSSE---CALVI---MONETTA---PONTE-LECCIA---BIGUGLIA


Na het ontbijt vertrek naar Murato waar we de opmerkelijke kerk St Michele bezoeken, kerk uit de dertiende eeuw na Christus, Pisaans-Romaanse bouwstijl, een van de mooiste bezienswaardigheden van Corsica. Verder via Saint Florent, Désert des Agriates en Ile Rousse naar Calvi, stad van Columbus, hoofdstad van de Balagne, die ook wel de tuin van Corsica wordt genoemd.

In de voormiddag bezoeken we in Calvi eerst in de benedenstad de Marina de haven, een van de populairste jachthavens van Corsica, de vele straatjes en pleinen en de Tour de Sel, verder naar de bovenstad de oude Citadel(13e eeuw), het Ancien Palais des Gouverneurs Génois, de kathedraal Johannes-de-Doper, het Maison Giubega (Napoleon) en het Oratorium van Confrérerie van Saint-Antoine.

Vrije lunch in Calvi.

Calvi is een garnizoensplaats. Het 2de Regiment Parachutisten van het Vreemdelingen Legioen is er gelegerd. Hun basis is Camp Raffalli op 2.5 km van het centrum van Calvi

In de namiddag bezoeken we “la Salle d’Honneur” du régiment in het Camp Raffalli.(onder voorbehoud dat de Covid maatregelen het toelaten).

We rijden naar Pigna, een van de fraaiste dorpen van de Balagna. Dit harmonieuze middeleeuwse dorp is het symbool geworden van de opleving van de oude Corsicaanse ambachten en muzikale tradities. Er wonen veel ambachtslieden en muzikanten, die er werk van hebben gemaakt om het dorp te renoveren, oude ambachten nieuw leven in te blazen en het muzikale erfgoed van Corsica te behouden.

Daarna richting Biguglia via Monetta en Ponte-Leccia.

Terug naar het hotel voor avondmaal en overnachting.


Dag 8 BIGUGLIA---CORTE---AJACCIO AIRPORT---BRUSSEL---

OOSTENDE


Na het ontbijt vertrek naar CORTE.

Corte de historische en culturele hoofdstad van het eiland, gebouwd op een smalle heuvel aan de samenloop van de Restonica en de Tavignano.

Begeleide rondleiding door de stad, het Paoliplein, het Gafforiplein, het hart van de bovenstad, het Palais National met de eerste Corsicaanse universiteit en de citadel die op een rotsachtige top ligt met een prachtig uitzicht over de stad, vol charme met haar smalle straatjes en oude huizen.

Vertrek naar Ajaccio Airport.

Vrije lunch in de Airport.

Vlucht TUIfly Flight 3602 AJA 16u10—BRU 18u20

Oostende 20u30






Terug Index Activiteiten

 

Dagactiviteiten & Uitstappen 2021


Er kunnen  sfeerbeelden worden genomen tijdens de activiteit, deze kunnen ook gebruikt worden voor verslaggeving in het IB en op de website, zij die dit NIET wensen, gelieve de organisator op de hoogte te brengen.. : Zie ook Info privacy verklaring


    • Bowling  : Info
    • 22 april 2021 - Algemene Vergadering : Info
    • 24 juni 2021 - "Kom uit Uw kot" party : onder voorbehoud
    • 21 juli 2021 - Te Deum & Maaltijd : Onder voorbehoud
    • 26 augustus 2021 - Zomerfeest : 
    • 28 oktober 2021 - Daguitstap
    • 15 november 2021 - Te Deum & maaltijd :
    • 21 november 2021 - Korpsmaal in Kasteel Moerkerke : 
    • 23 december 2021 - Kerstkoffie :

      Terug Index Activiteiten


      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

       

      Bowling Seizoen 2020 - 2021


      Tengevolge het "CORONA-VIRUS" werd het seizoen 2019 - 2020 vroegtijdig afgesloten

       

      Volgende samenkomst :  Afhankelijk beslissing veiligheidsraad  Corona & bestuur 

      Planning seizoen 2020 - 2021:  Afhankelijk maatregelen Corona en de uitslag van de enquête.

       

      De Airport Bowl is zeer goed bereikbaar vanaf de E 40 richting Middelkerke – Oostende Luchthaven, afrit Oostende Luchthaven, Torhoutse Steenweg richting Oostende centrum via parking Gamma, JBC, Lidl, achteraan.

      Adres : Steensedijk 186 te Oostende

      Organisator : Danny De Cock (Johan Van Den Broucke)  &  Maria Geleleens-Delaere

       

      Data : In principe de tweede donderdag van de maand (Sept - Juni). Zie ook kalender (principes moeten flexibel zijn)

       

      Samenkomst en inschrijven vanaf 15.00

       

      Beginnen wedstrijd om 15.30 tot ongeveer 17.30 (2 beurten)

       

      Data 2021 : ?

       

      WIE : Alle leden van de kring West-Vlaanderen

       

      BIJDRAGE : De bowling is onderhevig aan de corona-situatie en dat heeft invloed op de deelnameprijs. Dit is voorlopig vastgesteld op € 13 per persoon

       

      PRIJZEN/TOMBOLA  

      Er zijn prijzen voorzien voor de eerste  plaats in de categorie heren en dames.

      Er is ook de mogelijkheid om deel te nemen aan de tombola.

       

      MAALTIJD

      Na de bowling is er ook nog een gezellig samenzijn, voor zij die dit wensen.

      Gelieve je menu keuze over te maken bij het inschrijven van de bowling.

      Adres : Rest RUN WAY 20=08 - Nieuwpoortsesteenweg, 945 - 8400 oostende


      Groeneveld zou terug open gaan en ons kunnen ontvangen voor de after-bowling party. De initiële insteek is dat er 15 deelnemers zouden zijn.

       

      Opmerking 

      Er kunnen sfeerbeelden worden genomen tijdens de activiteit, deze kunnen ook gebruikt worden voor verslaggeving in het IB en op de website.’

       

      Terug Index Activiteiten       

       

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


      Terug Index Activiteiten


      Alternatieve Algemene Vergadering 2021


      Beste werkelijke leden,


      Door de huidige restricties opgelegd door de regering is een openbare AV niet mogelijk. Wettelijk moet onze feitelijke vereniging geen officiële AV houden maar het bestuur houdt eraan verantwoording af te leggen voor alles wat erin 2020 met de vereniging is gebeurd en geeft ook de mogelijkheid aan de leden om opmerkingen te formuleren en voorstellen te doen. De AV blijven uitstellen werd niet weerhouden als mogelijke oplossing door het bestuur.


      Wat hierna volgt is het jaarverslag van 2020 zoals het normaal zou worden voorgesteld. Op het einde van dit document zijn er twee bijlagen,

      Het stemformulier voor de punten: 4, 6, 7, 8, 9 en 10.

      De tweede bijlage is het opmerkingen/vragenformulier.


      We vragen de werkelijke leden deze formulieren af te drukken, in te vullen en terug te sturen naar de Secretaris. Dit kan met een mail of via de post voor 6 Mei 2021. Op deze manier hebben jullie inspraak in dit verhaal. Het officiële verslag van de AV zal rekening houden met de commentaren van de leden.


      1.Verwelkoming en inleiding door de Voorzitter


      Welkom op de 44ste Algemene Vergadering van de Kring West-Vlaanderen. Het werkingsjaar 2020 is afgesloten en jullie zullen tijdens deze eerste Alternatieve Algemene Vergadering verslag krijgen van de activiteiten van de Kring en natuurlijk ook ingelicht worden over de financiële toestand van onze kas 2020.

      We geven jullie ook inkijk in de plannen van 2021 (planning onder voorbehoud)

      Niet alle leden van de RvB komen hier aan het woord, maar hun werk het afgelopen jaar is belangrijker dan mijn virtueel optreden hier.


      2.Hierna volgt de agenda van de vergadering


        1. Verwelkoming en inleiding door de Voorzitter
        2. Eerbetuiging aan de overleden leden
        3. Ledenbestand
        4. Goedkeuring jaarverslag van de AV van 2020
        5. Activiteitenverslag van het jaar 2020
        6. Financieel verslag
        7. Controleverslag van de kascommissarissen 2020
        8. Verlenen van kwijting aan de penningmeester en aan de raad van bestuur
        9. Aanstelling van de kascommissarissen voor het boekjaar 2021
        10. Verkiezing van bestuurders en aanstelling nieuwe voorzitter
        11. Activiteitenprogramma 2021
        12. Aanvulling agenda (er werden geen bijkomende punten ontvangen)
        13. Vragen, opmerkingen
        14. Slotwoord


      Opmerkingen of vragen kunnen geformuleerd worden via de bijlage: Opmerkingen/Vragen formulier (bijlage 2)



      Eerbetuiging aan de overleden leden 2020

      Laten we even stilstaan bij het overlijden van volgende leden van onze Kring


          1. Keereman Gaston Ere Kol overleden op 5 maart 2020.

          2. Truyts Jan Cdt b.d. overleden op 1 Mei 2020

          3. Cuffez André Cdt b.d. overleden op 20 Juni 2020

          4. Mr Vandooren Daniel overleden op 26 September 2020 (Sympathisant)

          5. Van Heule Jean-Claude Cdt b.d. overleden op 05 December 2020


      Dank U


      3.Ledenbestand

      Er zijn 98 leden die hun lidgeld voor 2021 hebben betaald. (-7) 5 Leden hebben hun bijdrage niet betaald en zijn geschrapt, 2 leden zijn overleden zonder partner die het lidmaatschap overneemt, er zijn 2 nieuwe leden.


      Opmerkingen of vragen kunnen geformuleerd worden via de bijlage: Opmerkingen/Vragen formulier


      4.Goedkeuring jaarverslag van het jaar 2020

        1. De Raad van Bestuur heeft geen opmerkingen gekregen over het jaarverslag 2020 verschenen in het IB 562 van Juli-Augustus 2020.

        2. Nu is het jullie laatste kans om via de bijlage opmerkingen te maken over dit verslag

        3. De vergadering keurt het jaarverslag 2020 goed (onder voorbehoud van de eventuele opmerkingen)


      Gelieve voor punt 4 het stemformulier te gebruiken (Bijlage 1)


      5.Activeitenverslag van het jaar 2020


      23 januari 2020: Nieuwjaarsreceptie in feestzaal Denotter te Zedelgem

      - aantal deelnemers: 48


      27 februari 2020: Algemene vergadering

      - aantal deelnemers: 24

      - aantal deelnemers lunch: 36

      Causerie “Pamela Digby” door Jean Huwaert

      - aantal deelnemers: 37


      Bowling in de Airport Bowling te Oostende

      09 januari: 18 deelnemers

      13 februari: 18 deelnemers

      05 maart: 19 deelnemers


      Bestuursvergaderingen.

      21 februari in de Marine Club: 8 deelnemers

      08 mei en 07 augustus via Skype: 8 deelnemers per vergadering

      16 oktober en 11 december via Skype: 7 deelnemers per vergadering


      Vanaf Maart werden alle activiteiten afgelast. Er waren wel nog een paar activiteiten (bv Zomerfeest en Korpsmaaltijd) gepland maar telkens werden deze activiteiten, door een opflakkering van de pandemie, afgelast.


      Er werden ook 6 briefjes, peptalk, van de Voorzitter verstuurd. Ook Padre Raf Dely voelde het kriebelen en zette een paar hersenkronkels op papier. Bedankt Padre


      Opmerkingen of vragen kunnen geformuleerd worden via bijlage: Opmerkingen/Vragen formulier

      Bedankt Johan voor dit verslag


      6.Financieel Verslag

      a. Het boekjaar 2020 eindigt met een negatief boekhoudkundig saldo van € 13.247,12.

      Dit is te wijten aan volgende oorzaken:

      - activiteiten 2019 waarvoor de factuur pas in 2020 werd betaald;

      - de systematische terugbetaling van ontvangsten voor activiteiten 2020 die telkens moesten afgelast worden;

      - de annulering van de reis naar Cornwall waarvoor de voorschotten, ontvangen in 2019, terugbetaald werden in 2020.

      b. Het eigen vermogen daalt met € 541,36 omdat er een interventie was van de kas voor de nieuwjaarsreceptie en de AV, de enige activiteiten die niet geannuleerd werden. Deze interventies werden gedeeltelijk gecompenseerd door de lidgelden Kring maar niet door eventuele positieve saldo’s op andere activiteiten.

      c. Door het gebrek aan activiteiten en de annulering van de teambuilding bleven de overhead kosten 2020 beperkt tot € 476,94.

      Het volledige verslag kan aangevraagd worden bij de penningmeester


       Bedankt Luc voor dit verslag

      Opmerkingen of vragen kunnen geformuleerd worden via bijlage: Opmerkingen/Vragen formulier


      Gelieve voor punt 6 het stemformulier in bijlage te gebruiken


      7.Controleverslag van de kascommissarissen

      De heren Hedwig Van Remoortel en Hans Goossens werden door de Algemene vergadering van 27 februari 2020 aangesteld als commissarissen voor het nazicht van de boekhouding 2020.

      Conform Art 20 van het Reglement Inwendige Orde van de Kring hebben de commissarissen voorafgaand aan de Algemene Vergadering 2021 een controle uitgevoerd van de boekhouding 2020 en de rechtvaardigende stukken en zijn daarbij tot volgende vaststellingen gekomen:

          1. Alle inschrijvingen in het kasboek zijn duidelijk en gestaafd door genummerde bewijsstukken. De afsluiting van het kasboek stemt overeen met de beschikbare saldi op de lopende rekening en de spaarrekening en bedragen respectievelijk €1.342,15 en €8.524,26. Over het boekjaar 2020 werd een negatief boekhoudkundig saldo van €13.247,12 gerealiseerd.
          2. Het balanstotaal bedraagt € 10.377,74 waarvan €6.811,60 eigen middelen. Ten opzichte van het vorig boekjaar zijn de eigen middelen gedaald met €541,36
          3. Er werden geen fouten noch onnauwkeurigheden in de boekhouding vastgesteld en derhalve wordt de Algemene Vergadering voorgesteld kwijting te verlenen aan de bestuurders voor het beheer van het boekjaar 2020.


      Getekend De Commissarissen


      Bedankt Hedwig en Hans

      Gelieve voor punt 7 het stemformulier in bijlage te gebruiken


      8.Verlening van kwijting aan de penningmeester en aan de Raad van Bestuur

      Gelieve voor punt 8 het stemformulier in bijlage te gebruiken

      Bij een meerderheid aan akkoordstemmen verleent de AV kwijting aan de penningmeester en aan de Raad van Bestuur


      9.Aanstelling van de kascommissarissen voor het boekjaar 2021

      De kandidaat kascommissarissen zijn:

            1. Hedwig Van Remoortel

            2. Hans Goossens

      Wij danken de leden die zich kandidaat stellen voor deze opdracht

      Gelieve voor punt 9 het stemformulier in bijlage te gebruiken


      10.Verkiezing van de bestuurders en aanstelling nieuwe voorzitter.


      Er zijn twee plaatsen beschikbaar voor de Raad van Bestuur.

      Na twee jaar als webmaster en zes jaar als Voorzitter neemt Danny De Cock ontslag als lid van de Raad van Bestuur.

      Freddy Rubben is einde mandaat.


      Kandidaat bestuurders zijn :

            1. Freddy Rubben is einde mandaat en stelt zich opnieuw kandidaat als bestuurslid

            2. René Beyens stelt zich ook kandidaat als bestuurslid


      We bedanken de leden die zich kandidaat stellen voor deze taak


      Gelieve voor punt 10 het stemformulier in bijlage te gebruiken

      De Raad van Bestuur heeft beslist dat René Beyens Voorzitter wordt.


      11.Activiteitenprogramma voor het jaar 2021

          1. 24 Juni “Kom uit Uw Kot-party” onder voorbehoud

          2. 21 Juli Te Deum en maaltijd onder voorbehoud

          3. 26 Augustus Zomerfeest

          4. 15 Sept – 22 Sept reis Corsica

          5. 28 Okt Daguitstap TBD

          6. 15 Nov Te Deum en maaltijd

          7. 21 Nov Korpsmaaltijd in kasteel Moerkerke

          8. 23 Dec Kerstkoffie

      Opmerkingen :

      Voor de musical Daems is het afwachten wat Studio 100 voorstelt

      De opstart van de Bowling competitie is afhankelijk van de mogelijkheden die de bowlingzaal ons zal bieden.

      Opmerkingen of vragen kunnen geformuleerd worden via bijlage: Opmerkingen/Vragen formulier


      12.Aanvulling agenda

      Er zijn geen punten overgemaakt aan de Voorzitter of de secretaris.


      Op de bijlage is de mogelijkheid voorzien om vragen of opmerkingen over te maken


      14.Slotwoord


      Dit was voor mij de laatste AV als voorzitter van de Raad van Bestuur. Het was mij een eer en genoegen jullie voorzitter te mogen zijn. Tijden, situaties en prioriteiten veranderen voortdurend. Het is tijd voor nieuwe bezems, oude doen het ook goed hoor, nieuwe ideeën of juist niet. Ik wens de leden van de raad te bedanken voor hun inzet in het verwezenlijken van alle activiteiten. Ik mag natuurlijk Linda niet vergeten te danken voor het “pimpen” van mijn schrijfsels en alle andere steun. 2020 en begin 2021 waren enorm moeilijk. Telkens er een beetje licht aan het einde van de tunnel was deed iemand het licht uit en werd de tunnel nog effen langer. We nemen geen afscheid van de Kring en hopen nog dikwijls te kunnen deelnemen aan de activiteiten van de Kring als we tijd hebben. Het gaat jullie goed.


      Ik wens ook nog Jean Huwaert te bedanken om zoals reeds vele jaren een causerie op punt te stellen.


      Voor de maaltijd na de AV zal je het moeten doen met een Take-Away of misschien is er een partner die iets lekkers op tafel zet. Smakelijk en tot op een van de volgende corona-proof activiteiten.



      Bijlage 1 aan Alternatieve Algemene Vergadering

      Stem formulier

      Gelieve dit formulier in te vullen en terug te sturen (e-mail of post) naar de secretaris voor 06 Mei 2021

      Er worden geen anonieme formulieren aanvaard


      Naam :






















        Bijlage 2 aan Alternatieve Algemene Vergadering


        Opmerking/vragen formulier

        Gelieve dit formulier in te vullen en terug te sturen (e-mail of post) naar de secretaris voor 06 Mei 2021

        Er worden geen anonieme formulieren aanvaard


        Naam :


        Agenda item


        1.Verwelkoming en inleiding door de Voorzitter 


        2.Eerbetuiging aan de overleden leden


        3.Ledenbestand


        4.Goedkeuring jaarverslag van de AV van 2020


        5.Activiteitenverslag van het jaar 2020


        6.Financieel verslag


        7.Controle verslag van de kascommissarissen 2020


        8.Verlenen van kwijting aan de penningmeester en aan de Raad van Bestuur


        9.Aanstelling van de kascommissarissen voor het boekjaar 2021


        10.Verkiezing van bestuurders en aanstelling nieuwe voorzitter


        11.Activiteitenprogramma voor het jaar 2021


        12.Aanvulling agenda Geen punten gekregen


        13.Vragen, opmerkingen zullen via dit formulier behandeld worden


        14.Slotwoord aftredende Voorzitter




        Johan Van den Broucke - Secretaris

        Danny De Cock - Voorzitter


        .

          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

          Terug Index Activiteiten

           

               


              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

               

               

              Terug Index Activiteiten       

               

              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


              Terug Index Activiteiten


              .





              .










              Nr Agenda

              Akkoord

              Niet Akkoord

              4. Goedkeuring Jaarverslag



              6.Financieel Verslag



              7.Controle verslag Kascommissarissen



              8.Verlenen van kwijting



              9.Kascommissarissen

              Hedwig

              Hans



              10. Bestuurders

              Freddy

              Rene